Skap ditt eget treningshjørne

Det å kunne trene hjemmefra kan være en viktig måte å spare tid og penger på i hverdagen for svært mange. Man trenger ikke lenger sette seg i bilen for å komme til nærmeste treningssenter, og man unngår å måtte gå ut i all slags dårlig vær. Glem tanken på å kjøpe dyre månedsabonnementer og flotte treningsklær. Bruk det du har og tren i ditt eget hjem. Men for å kunne trene skikkelig, bør man lage seg et treningshjørne. Det er vanskelig å finne motivasjon til treningen om man ikke har et fast sted med egnede apparater. Og det skal faktisk ikke så mye til for å få et slikt sted!

Har du hørt om Crossfit?

Du har kanskje ikke hørt om den spesielle treningsformen «Crossfit» før? Den går ut på å kombinere kondisjon, turnøvelser og olympiske løft eller strongman-øvelser. Med dette som utgangspunkt, utformer man ulike programmer som består av en konstant variasjon, slik at du får trent alle muskelgruppene. Det jobbes maksimalt i løpet av en bestemt tidsperiode, før det utføres et gitt arbeid (som kan bestå av repetisjoner, sett og runder). En annen metode er å jobbe hardest mulig i løpet av en gitt tid. Norge sikter mot VM i Crossfit, hvor landslaget konkurrerer både mot seg selv, klokken og motstandere. Dette er en populær treningsform som får stadig flere utøvere med på laget. Du finner få idretter der man forbrenner flere kalorier og jobber like mange muskelgrupper som i denne nye sporten.

Ta Crossfit med inn i stua

Med nettbutikker som buildor kan du lett få råd til å bygge et skikkelig treningshjørne. Her kan du kjøpe alt som trengs av byggematerialer og andre nyttige produkter, som spesielle gulv, lys og ulike innredningsløsninger. Med et Crossfit treningsprogram kan du forbrenne mange kalorier og stramme opp musklene i en fei. Det er nemlig viktig å følge et fast treningsprogram, helst satt opp av en proff. Trening som ikke følger et fast mønster fører sjelden til synlige resultater. Det kreves alltid disiplin, avsatt tid og treningsglede for å endre på kroppen sin. Hvis du trener hjemme, kan du ihvertfall ikke skylde på tidsklemma. Tid finner man alltid om man virkelig ønsker å trene og komme i form. Etter at barna har lagt seg og roen har senket seg, kan du sette igang med treningen.

Legg att eit svar

Epostadressa di blir ikkje synleg. Påkravde felt er merka *